Математика
Тема. Дужки
Мета:
формувати поняття про математичні вирази із дужками; проаналізувати результати
контрольної роботи; вчити записувати вирази, що містять дужки; формувати вміння
розв’язувати задачі.
Хід
уроку
І .
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
-
Які
математичні вирази ви знаєте?
-
Із скількох чисел може складатися вираз?
Наведіть приклад.
ІІ. Аналіз
контрольної роботи
ІІІ.
Актуалізація опорних знань
1. Усне опитування
- Які арифметичні дії ви знаєте?
- Як називаються числа при додаванні і
відніманні?
- Як називається вираз, у якому між
числами записаний знак «+»? знак «-»?
2. Математичний диктант
1) Запишіть суму чисел 8 і 6.
2) Запишіть різницю чисел 15 і 7.
3) Знайдіть суму чисел 43 і 21.
4) Знайдіть різницю чисел 42 і 21.
5) Перший доданок 76, другий доданок
22. Знайдіть суму.
6) Зменшуване 65, від’ємник
32. Знайдіть різницю.
7) Запишіть суму трьох доданків 6, 7
і 4. Знайдіть їх значення зручним способом.
3. Читання математичних виразів
(фронтально). Завдання №1.
ІV.
Формування нових знань
1. Ознайомлення із виразами, які містять
дужки.
Завдання №2
(фронтально)
10-(5+2)
2. Первинне закріплення знань.
Завдання №3
(фронтально)
V. Формування вмінь і навичок
1. Усна фронтальна робота.
До числа 7
додати різницю 8 і 3 ( 7+(8-3))
2. Математичний диктант. ( Завдання №4 ).
3. Завдання №5 ( фронтально ).
4. Обчислення значення суми зручним
способом.


8+2+4=(8+2)+4 5+7+3=5+(7+3)
|
5. З’єднати
вирази, які мають рівні значення. (Робота в парах).
60+20+10
60+10-20 60+10+20
60+20-10
60+(20+10) 10+(20+60)
6. Визначте, в якому порядку потрібно виконувати
дії у виразах.
(3+4)+2 5+(3+1)
7. Завдання №6 (з коментованим письмом).
3+(2+4) (3+4)+2
8. Порівняйте суми (усно).
6+(2+3) (6+3)+2 (2+6)+3
|
9.
7+2+3 (7+2)+3 7+(2+3)
- Порівняйте записи виразів. Чим вони схожі і чим відрізняються.
- Знайдіть значення кожного виразу.
- Який висновок можна зробити?
10. Сполучний закон додавання.
(a+b)+c=a+(b+c)
(5+3)+2=5+(3+2)
11. Формування вміння розв’язувати
задачі.
Розв’яжіть
задачу, усно складіть і розв’яжіть обернену задачу.
Сестрі 25 років, а
брат на 3 роки старший за неї. Скільки років братові?
( Розбір задачі фронтально, розв’язання і відповідь -
самостійно).
-
Перекажіть
умову.
-
Назвіть
запитання.
-
Виділіть
числові дані. Яке число є шуканим?
-
Про
що йдеться в задачі? Які ключові слова можна виділити? Запишемо їх.
-
Відомо
скільки… .
-
Чи
відомо, скільки… ?
-
Яке
запитання задачі?
-
Виконаємо
схематичний малюнок.
-
Виконаємо дії.
25+3=28(р.)
Відповідь: братові 28 років.
Обернена задача. Складаємо обернену
задачу, щоб шуканим було число 3. (Розв’язування задачі самостійно).
VІ. Домашнє завдання
№1, №2 в зошиті для самостійних завдань
с. 10, тема «Дужки».
VІІ. Підсумок
уроку
-
Що
нового ви дізналися сьогодні на уроці?
-
Як
слід виділити суму чи різницю?
-
Що
показують дужки?
-
Яку
дію слід виконувати в першу чергу?
-
З
яким законом додавання ви познайомилися?
Немає коментарів:
Дописати коментар