неділя, 25 лютого 2018 р.


Конспект уроку літературного читання 2 клас
Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник.
 Дитячі роки великого Кобзаря
Мета: продовжити ознайомлення учнів із життям і творчістю Т.Г.Шевченка; удосконалювати навички читання прозових творів; збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне мовлення учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ми починаємо урок, а на уроці ми…
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!

ІІ. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою
Летів горобчик, сів на стовпчик.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
2. Робота над чистомовкою
Ку-ку-ку, ку-ку-ку!
Сидить пташка на сучку!
Ки-ки-ки, ки-ки-ки!
Посадили огірки!
Ко-ко-ко, ко-ко-ко!
Люблю свіже молоко!
3.Гра « Продовжте чистомовку»
Учитель пропонує початок, а діти намагаються скласти чистомовку.
     Ш – ш – ш- вітер шепоче,
     Теж відпочити . . . (хоче).
     Ша – ша – ша – затихай!
     Сядь тихенько . . . (спочивай)…
     Ише – ише – ише –
     Тихо, тихше, . . . (тихіше).
4. Гра « Зоряна година» (робота в парах)
Завдання: з букв слова скласти слова.
Хуртовина­ – хутро, рот, рута, хор, нора…
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогоднішній наш урок присвячений геніальній людині – поетові і художникові. Кому саме – дізнаємося, коли розшифруємо прислів'я.
↑             ↑      
                            
                      чен              Та ↘           на ↘             сон↘       для↘
↑                      ↑
Шев              ко                рас                че             це         нас
( Шевченко Тарас – наче сонце для нас. )
        -Майже два сторіччя тому народився в селі Моринці, що на         Черкащині, хлопчик Тарас. Рано померли його батьки і на долю сироти випали тяжкі поневіряння.
     Т.Г.Шевченко прожив лише 47 років, із них 24 роки був кріпаком, 10 – в засланні і лише 13 – на волі…
     Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі на іржу, а його любов до людей – на ненависть і погорду.
     Т.Г.Шевченко – уславлений народний поет, геніальний Кобзар України – був також видатним художником. (Автопортрет Т.Г.Шевченка).
    Автопортрет – це робота, виконана самим автором із самого себе. Портрет виконаний у 1840р., на ньому Тарас зображений у 26-річному віці.
    На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся про дитинство поета. Його творчість і життєвий шлях ви будете вивчати протягом усіх шкільних років, а до його «Кобзаря» повертатиметеся все життя.
ІV. Опрацювання оповідання Д. Красицького «Тарас Шевченко»
1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Читання оповідання вчителем
- Яким було дитинство поета?
Фізкультхвилинка
               Щось не хочеться сидіти,
               Треба трохи відпочити.
               Руки вгору, руки вниз,
               Руки в боки, руки так,
               Руки вгору, як вітряк.
               Вище руки підніміть
               І спокійно опустіть.
               Плесніть, діти, кілька раз.
               За роботу, все гаразд.
2. Словникова робота
а) Вправа на розвиток швидко читання і мовної догадки.
кріп . к                                               п . ст . х
н . в . льн . к                                     К . бз . р
с . р . т .                                             х . д . жн . к
п . . т                                                  с . н
б) Читання слів у колонках.
пізніше                            плекати                  приголубити
здалеку                           недосипають        благенька
нікому                           господарством         занедужала
в) Тлумачення незнайомих слів.
Плекають – доглядають, дуже турбуються, пестять.
Вишняк – вишневий сад.
Панщина – робота, яку кріпаки виконували для пана.
Хура – великий віз або сани для перевезення вантажів.
Благенька – бідна, латана, стара.
Неабищо – щось незвичайне.
3. Читання оповідання учнями «ланцюжком»
- Якою була мама Тараса?
- Коли вона померла? Чому?
- Де поховали маму?
- Яке життя настало для сиріт?
- Чому помер батько?
- Що сказав батько перед смертю про Тараса?
4. Гра «Диктор телебачення»
Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.
5. Розподіл тексту за частинами 
Робота в групах (складання плану оповідання)
1) Померла ненька.
2) Тяжке сирітське життя.
3) Смерть батька.
4) Пророцтво батька збулося.
6. Переказ оповідання за планом
V. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»
- Кому був присвячений сьогоднішній урок?
- Що ви дізналися про дитинство Т.Г.Шевченка?
-Поясніть вираз «Тяжко-важко в світі жити сироті без роду».
- Як народ вшановує пам'ять поета і художника?
- Чи є у вашому селі місця, що пов'язані з ім'ям великого Кобзаря?
VІ. Домашнє завдання (диференційоване)
Розглянути вдома з батьками «Кобзар».
Переказувати оповідання за планом.
Виконати малюнок про дитячі роки Тараса Шевченка.


Немає коментарів:

Дописати коментар