вівторок, 20 лютого 2018 р.

Урок літературного читання 2 клас


Урок  літературного читання в 2 класі
Тема: По роботі й нагорода.
Півник і двоє мишенят (українська народна казка)
       Мета: учити учнів глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними.
Хід уроку
І. Організаційний момент
          Сьогодні ми зробимо ще один крок
          В країну чарівну, в країну казок !
          Урок розпочати нам, діточки, час,
          Вже казка сюди завітала до нас.
ІІ. Мовленнєва розминка
                                  Че - че – че - влітку сонечко пече,
Чу – чу – чу - всім спечу по калачу,
                                   Чі – чі – чі - не лежи на печі.

1.    Робота над прислів’ями
Учні читають із дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів'я повністю, повторюючи двічі-тричі.
·       Робота спільна-як пісня весела.
·       Умілому всяка робота легка.
2.    Розчитування за складовою таблицею
3.    Робота над скоромовкою
У печі, у печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі-
Не лежи на печі!
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. «Скарбничка пам’яті»
-         Що таке казка?
-         Хто створює казки?
-         Чим казка відрізняється від інших літературних творів?
-         На які групи поділяються казки?
-         З якою казочкою ми познайомились на попередньому уроці?
-         Переказування казки за малюнками підручника.
-          Чого вона навчає?
         ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
-         Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок.
-         Наостанок ознайомимося із ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.

* Хоч годинника не має,
  Вранці він нас піднімає.
  Кожен прокидається -
  З сонечком вітається. (Півень)
        
    *  У норі хатинку має,
         Хліб, сирочок полюбляє.
         По підлозі тишком-нишком
         Бігає сіренька…(мишка).

          V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
          Опрацювання казки «Півник і двоє мишенят»                  
    1. Гра «Передбачення»
- Поміркуйте, про що йтиметься у цій казці.
- Як по-іншому називається ця казочка?
    2. Словникова робота
Ціп – знаряддя для обмолочування зерна, що складається із двох палиць, з'єднаних між собою ременем або ланцюгом.
Млин – споруда для розмелювання зерна на борошно.
 вертілись                                                             зголоднів
 ранесенько                                                          стривайте
                                                         молотитиме                                                        відповісти                         не нахваляться                                                   тихіше
    3.Читання казки вчителем
- Хто головні герої казки?
- Як звали півника? мишенят?
- Чому мають такі дивні імена?
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

4   4.    Читання казки вголос за логічно завершеними частинами
1)   Зачин.
- Чи можна охарактеризувати героїв? Як?
           2) Читання до слів «…глядіть, скільки я зерна намолотив!».
- Хто виконував роботу?
- Що робили мишенята?
           3) Читання до слів «…взяв собі на плечі мішок і пішов».
- Хто поніс зерно до млина?
           4) Читання до слів «…мабуть, мені доведеться».
- Як ви вважаєте, хто спече пироги?
- Дочитайте казку мовчки. Як ви розумієте зміст останнього речення?
- Чи справедливо вчинив півник?
5.  Читання казки учнями вголос «ланцюжком»
- З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? Потім? Чому?
- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?
- Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику?
6. Робота над образними словами
Голосно закричали
Тихіше сказали
 Зовсім тихо відказали
 Ледве чутно пропищали
7. Читання казки за особами, інсценізація
Робота в групах: автор, герої казки, режиссер.
Гра-змагання «Хто кращий артист?»
Кожна група обирає собі уривок із казки та інсценізує його.
8. Характеристика героїв
Робота в парах: характеристика героїв на аркушах паперу.
- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова півник чимишенята?
- Вийдіть до дошки  і прикрипіть біля відповідного героя свої слова.
Півник                                                                            Мишенята
Голосистий                                                                     смішні
Працелюбний                                                                грайливі
Справедливий                                                                ледачі
Хазяйновитий                                                                  веселі
Роботящий                                                                       хитрі
9. Робота над прислів’ями
- Відшукайте продовження прислів'їв і скажіть, яке з них виражає головну думку казки.
Без трудів                                               а хто гави ловить.
Хто дбає,                                               не їстимеш пирогів.
Хто діло робить,                                  той і має.    
 VІ. Домашнє завдання (диференційоване)
Переказувати казку ,
Виконати малюнок.                    
     VІІ. Підсумок уроку
Цей урок мене навчив…
Мені сподобалось на уроці…
Мені було цікаво…
Я знаю…
Я умію…
           Працювали ви   старанно.
            Мушу визнати вкінці,
             Що у нашім другім класі
             Дітки – просто молодці!





























Немає коментарів:

Дописати коментар