понеділок, 19 лютого 2018 р.


                          Урок з української мови в 2 класі
Тема. Головні слова в реченні
Мета: закріплювати знання учнів про головні та другорядні члени речення, удосконалювати вміння визначати їх у реченні, виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: ілюстрації із зображенням калини та інших рослин, презентація «Краєвиди України».
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-         Прочитайте складені речення.
-         Назвіть головні слова в цих реченнях.
-         На які питання відповідають головні члени речення.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні ми продовжимо вивчати тему про головні члени речення. Будемо вчитися визначати їх у реченні, а також поширювати речення другорядними членами.
ІV. Повторення та осмислення нових знань
1. Каліграфічна хвилинка.
- Красиво й правильно з’єднайте букви і слово за зразком кр, иц, ал, калина.
- Упізнайте калину серед цих рослин. (Демонструються ілюстрації із зображенням різних рослин.)
2. Розповідь учителя.
Калина
Калина любить рости в лузі, біля верби. Весною калина розквітає і стає гарною, мов дівчина в білому вбранні.
Ягоди калини люблять і люди, і птахи. На смак вони кислі й трохи гіркуваті, але дуже корисні: і лікують, і надають бадьорості.
Колись давно, проводжаючи сина в далеку дорогу, мати напувала його калиновим чаєм, а із собою давала хліб із калиною.
Коли в домі свято, на стіл поряд із хлібом кладуть калину.
( Г. Лозко )
-Що ви знаєте про калину? ( Калина – символ України.)                                                                                
- Запишіть речення.
Без верби і калини  нема України.
3. Робота зі словниковим словом. Диктант
     Демонстрація презентації
Україну ми називаємо своєю Батьківщиною.
Батьківщина – це місце, де ми народилися. У великій країні у кожної людини є свій маленький рідний куточок.
-Які слова, близькі за значенням до слова Батьківщина, ви знаєте? (Вітчизна, рідний край, моя держава.)
-Складіть зі словом Батьківщина речення. Запишіть його.
-Зробіть звуко-буквений аналіз слова «країна».
4. Робота в парах
-З’єднайте ліву частину з правою, утворивши прислів’я
Людина без батьківщини,                           умій за неї постояти.
Батьківщина - мати,                                    а вдома краще.                                                   Всюди добре,                                              що сім'я без землі.
5. Робота за підручником.
Природа нашого краю чудова будь-якої пори року. Давайте прочитаємо, що відбувається взимку в лісі.
·       Вправа 263
- Знайдіть у тексті рядки, якими можна описати красу зимового лісу.
- Спишіть виділене речення і підкресліть в ньому головні слова.
- Зверніть увагу, що питання між головними словами можна ставити по-різному: від першого слова до другого і навпаки.
« Слово про слово» - пояснення значення слів шолом, витязі.
·       Вправа 264
- Прочитайте віршовані рядки і скажіть, що між ними спільного.
- Спишіть вірш. Підкресліть в реченнях головні слова. «Асоціативний кущ»
( Проводиться взаємоперевірка зошитів)
V. Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі рідній поклоніться
За щасливий день вчорашній
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.
VІ. Закріплення та осмислення нових знань
1. Творча робота над текстом. (Запис на дошці)
- На дошці записані речення. Прочитайте їх.
- Що ви можете про них сказати?
Прийшло … літечко.
Зацвіла … липа.
Достигає … суниця.
… співають птахи.
- Прочитайте слова для довідки.
Слова для довідки: дзвінко, тепле, солодка, висока.
- Спробуйте знайти їхнє місце в цих реченнях. Запишіть поширені речення.
2. Робота в групах (диференційовані завдання)
1) Доповніть речення головним словом
. . .                  нанизує  на гілки гриби. (Білочка)
Під кущем промайнула хитра   . . .                     . (Лисичка)
2) Підкресліть  в реченні головні слова
Маленький їжачок швидко згорнувся клубочком.
Сіре зайченятко сидить під ялинкою.
3) Поширте речення іншими членами і запишіть
Виліз їжачок.
Вовк підкрадається.
VІІ. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
-         Чого навчалися на уроці?
-         Що вчилися розрізнювати?
-         Що найбільше сподобалось на уроці?
-         Які речення краще вживати в мовленні? Чому?
VІІІ. Домашнє завдання (з коментуванням)
Виконати вправу 265


Немає коментарів:

Дописати коментар