вівторок, 20 лютого 2018 р.

Контрольні роботи з української мови 2 клас


                     Контрольні роботи з української мови   

2 клас

Диктанти

Вересень

        Літо збігло, як день. Прийшла чарівна осінь. Вересень дарує нам нові фарби. Червоним багрянцем вкрився клен. Білокора  берізка причепурилась в золото. Вересень – місяць  - художник. Милує око чарівна хуртовина осінніх айстр. Квіти влаштовують у вересні свій осінній бал.

(38 слів)

Зима

           Настала красуня зима. Земля вкрилася білим снігом. Важко птахам знаходити собі їжу.

            Діти повісили на гілці яблуні годівницю для птахів. Тепер біля годівнички завжди багато пернатих гостей. Прилітають до годівнички жваві синички, снігурі і веселі горобці.

 (37 слів)

Весна

             Сонце весною сходить усе раніше. Його проміння щедро зігріває землю. Тане сніг. З горбків збігають дзвінкі струмки. Дихає тепленький вітерець.

               Уже зазеленіли степи. Прокинулися дерева. У лісі зацвіли весняні квіти. Скоро прилетять птахи. Затьохкають соловї, закує зозуля.

( 38 слів)

Списування

Осінь

           Проминуло літо. Настає чудова пора року. Це чарівна осінь. Вона особливо мяка і ніжна,як мелодія пісні.

            Слухай , спостерігай природу в осінні дні. Ти відчуєш усю її дивовижну красу. В ній поєдналися барви теплого літечка з першими подихами зими. (39 слів)

Яблука румяні

             Тихий осінній день. Як гарно в яблуневому саду цієї пори! Сонечко фарбує і зігріває румяні яблука. А вони купаються в сонячному сяйві і швидко достигають.

             Та ось тихо надходить вечір. А соковиті яблука й досі пахнуть щедрим гарячим сонцем. (39 слів)


Перевірка мовних знань і вмінь
Мова і мовлення. Текст
     Варіант І
1. Мовлення буває:
    А.  усне та писемне;
    Б . класне і домашнє;
    В.  друковане та писане.

2. Текст утворюють:
     А . окремі твердження;
     Б . зв’язані за змістом речення;
     В . слова і словосполучення.

3. Прочитай текст. Познач найвдаліший заголовок.

       Добре дихалося зранку у старому дубовому лісі. Повітря пахло зволоженим листям. Чисте небо голубіло між стовбурами. Височінь над верхівками була кришталево чиста і дзвінка.
За Євгеном Гуцалом
    А. Зранку в лісі.   
    Б. Свіже повітря.  
    В. Зволожене листя.

4. Допиши речення словами ввічливості.

           1) Мамо,______________ за смачний обід. 2) Ми розпочинаємо день словами:_________________________________________________
     5. Прочитай текст. Знайди і спиши кінцівку.
                                                    Глухарі
      У соснових лісах живуть глухарі.
      Глухарі – рідкісні птахи в наших лісах. Вони живляться листям, молодими пагонами, комахами, ягодами. Переховуються птахи в глухих чагарниках. День зазвичай проводять на землі, а ночують на деревах. Не кожному щастить їх побачити!
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Варіант ІІ
1. Усне мовлення має бути:
     А.  виразним, зрозумілим, правильним;
     Б.  охайним, каліграфічним, розбірливим;
     В.  швидким, гучним, чітким.
  2.  Позначте, з яких частин складається текст.
     А. заголовок, абзац, висновок;
     Б. зачин, основна частина, кінцівка;
     В. план, тема, основна частина.
  3. Прочитай текст. Познач найвдаліший заголовок.
         Ніч розтанула. Світає. Край неба освітлюють перші промені сонця. Вони пробуджують сонну землю. Поволі прокидається все живе навколо.
     А. Промені сонця. 
     Б. Ранок.  
     В. Край неба.
  4. Доповни речення словами ввічливості.
Оленко, позич мені,_______________  , олівець. 2) На прощання я кажу друзям: _________________________________________.
  5. Прочитай текст. Знайди і спиши зачин.
                                                      Голуб
              Голуб – перший птах, приручений людиною. Своєю довірливістю і лагідністю він здобув у людей глибоку симпатію. Згодом птаха навчили переносити листи – звісточки. Тому голуб став втіленням доброї новини та миру.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                        
Слова, які означають назви предметів (іменники).
Слова, які означають ознаки предметів (прикметники)
Варіант І                                                                                                                
1. Слова, які означають назви предметів, відповідають на питання:
А. хто?, що?;
Б. що робить?, що зробить?;
В. який?, яка?, яке?.
 2.  Імена, прізвища та по батькові людей пишуть:
           А.  з малої букви;
           Б.  з великої букви;
           В.  з абзацу.
                                                                                                                       
  3. Прочитай. Запиши відгадки.
Шкіряний, круглий, футбольний - _______________________________
Руда, прудка, хитра - __________________________________________
Струнка, вічнозелена, новорічна - _______________________________
                                                                                                                              
  4.  Запиши слова у два стовпчики.
Ліс, лісник, лікар, лікарня, школа, школяр, сад, садівник.
                 ХТО?                                                                          ЩО?
____________________________           ___________________________   ___________________________            ___________________________
___________________________             ___________________________
____________________________           ___________________________
                 
    5. Прочитай. Добери слова, які називають ознаки предметів.
Діти раділи _______________________дощику.
Петрик показав ___________________________сестричці райдугу.
Вона наче усміхалася ________________________сонечку.

Варіант ІІ                                                                                                                              
 1. Слова, що називають ознаки предметів, відповідають на питання:
         А.  який?, яка?, яке?, які?;
         Б.  хто?, що?;
         В.  Що робить?, що зробив?.
 2. Назви міст, сіл, річок, вулиць пишуть:
        А.  з нового рядка;
        Б.  з малої букви;
        В.  З великої букви.
                                                                                                                      
  3.  Прочитай. Запиши відгадку.
Злий, сірий, голодний - _______________________________________
Холодне, ванільне, смачне - __________________________________
Великий, смугастий, солодкий - _______________________________                                                                                                                 
   4. Запиши слова у два стовпчики.
Спорт, спортсмен, море, моряк, хліб, хлібороб, будинок , будівельник.
                 ХТО?                                                                            ЩО?
___________________________        _____________________________  ___________________________        _____________________________
___________________________        _____________________________
___________________________        _____________________________    
                                                                                                                                      5.Прочитай текст. Добери слова, які називають ознаки предметів.
У нашій школі встановили ____________________________ ялинку.
Діти прикрасили її _______________________________ іграшками.
Стоїть ялинка __________________ та _______________________ .


                         Слова, які називають дії предметів (дієслова)
Варіант І                                                                                                               
 1. Слова, що називають дії предметів, відповідають на питання:
         А.  хто?, що?;
         Б.  який?, яка?, яке?, які?;
         В.  Що робить?, що робив?, що зробив?.
  2. Службові слова використовують для:
         А.  зв'язку слів у реченні;
         Б.  утворення нових слів;
         В.  Уникнення повторень.
                                                                                                                      
  3.  Поєднай лініями слова, протилежні за значенням.
Кинути *                                                         * відповідати
Мовчати*                                                       * закінчувати
Починати*                                                     * розповідати
Запитувати*                                                  * підняти

    4. Від слів, які називають ознаки предметів, утвори слова, які називають дії предметів.
Зразок. Зелений – зеленіти.
Співучий - __________________________________________________
Працьовитий - ______________________________________________
Лікувальний - _______________________________________________
                                                                                                                          
     5.  Прочитай. Зі слів кожного рядка утвори речення, додаючи службові слова і змінюючи їх за змістом. Запиши.
Квітнуть, вишні, сад. Гудуть, гілки, бджоли, заклопотані.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Варіант ІІ                                                                                                           
 1. Слова, які відповідають на питання що робить? Що робив? Що буде робити? Називають:
        А.  дію предмета;
        Б.  ознаку предмета;
        В.  назву предмета.
  2. Слова до, на, над, під, з, із, в, у, за, біля, перед називають:
        А.  іменниками;
        Б.  прийменниками;
        В.  дієсловами.
                                                                                                                        
   3. Поєднай лініями слова, протилежні за значенням.
Працювати *                                                                  *знайти
Загубити *                                                                       *сміятися
Змерзнути *                                                                    *відпочивати
Плакати*                                                                          *зігрітися
    4.  Від слів, які називають ознаки предметів, утвори слова, які називають дії предметів.
Зразок. Синій – синіти.
Письмовий - _________________________________________________
Будівельний - ________________________________________________
Варений - __________________________________________________                                                                                                                          
  5.  Прочитай. Зі слів кожного рядка утвори речення, додаючи службові слова і змінюючи їх за змістом. Запиши.
Ліс, жив, маленький, зайчик. Він, товаришував, їжачок.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар