Конспект уроку з українського
читання у 4 класі
Все минеться, одна
правда останеться
Тема. Все
минеться,одна правда останеться.
Мета: -ознайомити
учнів з казкою “Названий
батько” ;
-розвивати зв’язне мовлення ;
-збільшувати словниковий запас ;
-виховувати почуття
доброти,правди,милосердя.
Хід уроку
І.Змістова й
мотиваційна підготовка учнів до сприймання теми.
1.Мовна
розминка (Чистомовка).
2.Бесіда.
-У кожного
народу здавна існує культура усного слова, своєрідна усна літерату-ра. Протягом
століть український народ теж створював безцінні пам’ятки мис-тецтва слова.
-Пригадаємо,
назви яких жанрів належать до усної
народної творчості.
Учні
називають жанри (прислів’я, приказки, пісні, мирилки, дражнилки, загад-ки, забавлянки,жарти,
лічилки, казки.)
-Звичайно,
улюблениця всіх дітей-казка. Хто ж не знає казок ? Їх кількість величезна,
вчені нараховують багато сотень.
ІІ.Повідомлення
теми і мети уроку.
-Сьогодні ми
знову потрапимо у казку.
-Що таке
казка ?
-Які ви знаєте
прислів’я про казку? (Казка маленька, а розуму в ній багато. Казка вчить як на
світі жить.)
-Що заховане є у казці ?
(Зернина мудрості .)
-На які види поділяються казки ? (Про тварин, чарівні,
соціально-побутові).
ІІІ.Опрацювання
казки “ Названий батько”.
1.Робота
над заголовком.
-Поміркуйте,
про що може йти мова у казці з такою назвою.
2.Словникова
робота.
а)Читання
пірамідок слів з дошки.
чепурна
жалкіше
червінці
муровані
посватати наживемо
обсаджена
постягати
хазяйство
обшарпаний
б)Пояснення
значення слів.
-Прочитайте
тлумачення малозрозумілих слів у словнику.
3.Читання
казки комбінованим способом.
Учитель
читає казку разом з підготовленими учнями.
-Назвіть дійових осіб казки.
-Хто
головний герой казки ?
-Де
відбуваються події ?
4.Фізкультхвилинка.
5.Повторне
читання з метою виділення діалогів, інтонацій дійових осіб.
6.Аналіз
змісту казки. Вибіркове читання.
-Що
пообіцяли сини батькові ?
-Знайдіть
опис першої хатини, другої хатини, третьої хатини.
-Як жив
перший брат, другий брат, третій брат ?
-Якими рядками казки можна підписати ілюстрації ? (Роботи учнів.)
7.Складання
сенкану .
Учні в парах
складають сенкан із такими словами: батько, правда, милостиня, добро.
8.Характеристика
дійових осіб.
Рольова гра,
діти дають характеристику героям від імені І особи.
9.Інсценізація
уривка казки .
10.Складання
плану казки.
Робота в
групах.
11.Продовження
висловлювань.
-Брехнею
світ перейдеш,
(та назад не вернешся).
-Краще гірка
правда,
(ніж солодка брехня).
-Правду
кожний хвалить,
(та не кожний її любить).
ІV.Підсумок
уроку.
-Хто з цих
дійових осіб вам сподобався ? Чим саме?
-А кого ви
засуджуєте?
-Які
прислів’я ви знаєте про правду, добро? (Правда добра, а щастя краще.
Хто сумління не має, той правди не знає.)
-Чого навчає казка?
V.Домашнє завдання .
Переказувати казку.
Немає коментарів:
Дописати коментар