Конспект уроку
з українського читання
у 2 класі
Підсумок за темою
«Українські народні казки»
Тема.
Підсумок за темою «Українські народні казки»
Мета:
систематизувати знання дітей про українські народні казки; перевірити знання,
вміння, навички учнів; виховувати любов
до народної творчості, книги; на матеріалі казок виховувати
доброту,працелюбність,гостинність, дружелюбність, чесність.
Обладнання:
малюнок Колобка,ілюстрації до казок, виставка книг (українських народних
казок), маски героїв казок.
Хід уроку
І.
Організація класу
Ми завзяті
подорожні,
Сили в нас
непереможні.
Кажем
правду, не жартуєм:
В край
казок ми помандруєм.
ІІ.Повідомлення
теми і мети уроку
-Сьогодні ми вирушимо у подорож країною
Казок, де знайоме все, що вчили про українські народні казки, продовжимо
навчатися читати за особами, відтворювати зміст прочитаного, характеризувати
героїв, аналізувати їхні вчинки, вчитимемося бути хорошими людьми. А
допомагатиме нам добрий і веселий герой казки. Хто він?
Я-клубочок не простий,
Я-клубочок чарівний,
Я тобі
допоможу,
Ти за
мною тепер йди
І знання
собі знайди. (Колобок)
ІІІ. Робота
над матеріалом уроку
1.Галявина «Загадкова».
-Прикотився Колобок на галявину, де
звірята ніяк не могли розгадати загадки. Допоможемо їм?
Відгадування загадок про героїв із
прочитаних казок.
-В яких казках ми зустрічали цих героїв?
2.Галявина «Скоромовок».
-Покотився Колобок далі, через галявину
Скоромовок. Давайте згадаємо , які скоромовки вивчили, і будемо вправлятися в
їх вимовлянні (2 скоромовки).
3.Галявина «Невідома».
Відгадування кросворда.
1. К
О Л О
С О К
2. Р
У К А
В И Ч
К А
3. В
О В К
Т А К
О З Е
Н Я Т А
4. Р
І П К А
5. Л
И С И
Ц Я Т
А Ї Ж
А К
1) «От так Півник! От так молодець!
Тепер треба тісто замісити та пироги спекти». («Колосок».)
2) «Куди ми тебе пустимо, коли й так
тісно?» («Рукавичка».)
3) «Вовк підслухав як Коза співає».
(«Вовк та козенята».)
4) «Іди, бабо, сюди,ріпку вирвати
поможи». («Ріпка».)
5) «А я оце саме хотів сказати, що біля
старої вільхи виводок тетеревенят пасеться». («Лисиця та Їжак».)
-Якої казки в розділі не читали? Звідки ви її знаєте?
-Прочитайте назву зупинки. («Казка».
4.Галявина
«Прислів’я».
1)Поєднавши відповідні частини, утворіть
прислів’я. Прочитайте, поясніть їх зміст.
Голова без розуму,… …так і
найдеш.
Як підеш,…
…той більше знає.
Хто багато читає,… …як ліхтар
без свічки.
2)Спробуйте прочитати ще й ці прислів’я і
скажіть, головну думку яких казок вони передають?
а розуму Казки маленькі
багато в них
(Казки маленькі, а розуму в них багато.)
вигадка Казка зрозумій повчальне
в ній та щось
(Казка- вигадка, та в ній щось повчальне
зрозумій.)
-Прочитайте
прислів’я з наростаючим темпом.
-Прочитайте на
одному диханні.
ІV.Фізкультхвилинка
Пташка
високо літає,
Зайчик
весело стрибає,
Тихо
лис десь пробіжить,
Кабан
під деревом сидить,
Десь в
барлозі спить ведмідь,
Всіх
звіряток цих любіть.
5.Галявина «Добрих
казок».
Конкурс «З якої казки?»
1) Гра «Закінчи
речення».
-«А прийду, Журавлику, а прийду, лебедику…»
-«Ой ви, діточки, козеняточка…»
-«Жили собі на світі двоє мишенят…»
-«А
хто тут, хто в цій рукавичці?»
2)Діти називають
казку за малюнками.
Робота з виставкою книг українських народних
казок.
6.Галявина
«Театральна».
Робота в групах.
Діти отримують завдання.
І група. Інсценізація
уривка з казки «Лисичка і Журавель» (прихід журавля до лисички).
ІІ група.
Підготувати інсценізацію уривка казки
«Колосок» (розмова мишенят і півника за столом).
ІІІ група.
Підготувати переказ уривка з казки «Рукавичка» від імені мишки-шкряботушки.
V.Підсумок уроку.
-Чи сподобалась вам подорож?
7.Галявина «Клуб філософів».
Гра «Мікрофон».
-Казки, які ми читали, називаються народними
тому, що … .
-До якої казки підходить це прислів’я ?
«Мудрим ніхто не вродився, а навчився.»
-Казка «Вовк та козенята» вчить нас бути… .
-Казка «Лисичка та Журавель» вчить нас бути…
.
-Нема
за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що… .
Висновок. Казка вчить, як на світі жить!
VІ. Домашнє завдання
Продовжувати читати українські народні
казки.
Немає коментарів:
Дописати коментар